نوشته شده توسط : شیرین

راهنمای طراحی وب­سایت: طراحی وب­سایت، لوگو، برندسازی و شروع کار

طراحی سایت شرکتی  نقش عمده­ای در برندسازی و فعالیت­های بازاریابی ایفا می­کند. بنابراین، وب‌سایت باید حرفه­ای به نظر برسد، اما در عین حال جذاب و خوش­آیند باشد. به غیر از این، باید تجربه­ای عالی برای کاربر باشد.

اگر اولین بار است که وب­سایت تجاری طراحی می­کنید، یا می­خواهید به صورت کامل وب­سایت فعلی را نونما کنید، از مولفه­های دیداری عمده ذیل پیروی کنید و باید توجه کنید به:

  1. صفحه­آرایی

باور کنید یا نکنید، صفحه­آرایی به تنهایی می­تواند بر برندسازی­تان تاثیر عمده­ای داشته باشد. به این خاطر، با انتخاب فونتی منحصربفرد یا صفحه­آرایی اختصاصی، می­توانید وب­سایت شرکت را نسبت به سایرین متمایز کنید. از سوی دیگر، با انتخاب فونت یا سبکی که هزاران دفعه قبلاً توسط بسیاری از وب­سایت­های دیگر استفاده شده است ممکن است هویت وب­سایت را در منظر تجاری گسترده به خطر بیندازید.

در حال حاضر، انتخاب سبک و فونت جذاب و منحصرفرد برای وب­سایت­تان اهمیت دارد. با این حال، اندازه نیز مهم است.

وب­سایت­های شیک و مدرن امروزی همگی فونت­های واضح و با اندازه بزرگ دارند و به همین خاطر شما نیز باید همین مسیر را طی کنید. اندازه فونت نه تنها برای متن تصویر قابل تحسین و سرتیترها بلکه برای پاراگراف­ها و لینک­ها نیز کاربرد دارد. دلیل اولیه پشت این مطلب خواندن آسانتر فونت­های بزرگ و جلوگیری از «تراکم» بیش از حد در وب­سایت است.

علاوه بر این، خواندن راهنما برای استفاده از صفحه­آرایی زیبا برای آشنا شدن با تکنیک­ها و روش­های پایه برای کیفیت طراحی وب ضرر نخواهد داشت.

  1. 2.  طرح رنگ

هنگام انتخاب رنگ برای وب­سایت، قصد دارید طرحی خاص را بچسبانید. به صورت تصادفی هر رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید و به آسانی ظاهر وب­سایت را «پرزرق و برق» کنید.

در ادامه سه طرح رنگ عمده مطرح شده است که می­توانید از این میان انتخاب کنید:

  • ·        رنگ­های شبیه: این رنگ­ها در چرخ رنگ نزدیک به یکدیگر هستند. برای نمونه، می­توانید از سبز تیره با سبز روشن، یا سبز روشن با زرد روشن و غیره استفاده کنید.
  • ·        رنگ­های مکمل: طرح رنگ محبوبی دیگر که در آن رنگ­ها یکدیگر را تکمیل می­کنند. برای نمونه، قرمز با سبز، صورتی با زرد یا آبی با نارنجی همخوانی دارند.
  • رنگ­های تک­فام: این رنگ­ها اصولاً سایه­های متفاوت رنگی منفرد است. با این حال، این طرح نیازمند سطح خاصی از رنگ­آمیزی است حتی اگر از رنگ­های متفاوت رنگی منفرد استفاده کنید، طراحی هنوز می­تواند به ظاهر سیاه و خسته­کننده به نظر برسد.
  1. لوگوی شرکت

وب­سایت شرکت را نمی­توانید بدون برندسازی به پایان ببرید، می­توانید؟

از آنجایی که یکی از مهمترین عناصر تمام شکل­های برندسازی طراحی لوگوی منحصربفرد است، باید شما نیز لوگوی منحصربفرد داشته باشید تا بتوانید در نقاط مختلف در وب­سایت­تان استفاده کنید- سرتیتر، آیکون نوار آدرس گردشگر، پاورقی و غیره. با این حال، مجبور نیستید برای بخش طراحی رنج زیادی بکشید زیرا می­توانید به سادگی از ابزار تولید لوگوی آنلاین استفاده کنید.

  1. بهینه­سازی موتور جستجو

 

 

سئو یعنی بهینه­سازی موتور جستجو اهمیت دارد زیرا می­تواند به رتبه بهتر وب­سایت در موتورهای جستجوی محبوب نظیر گوگل و بینگ کمک کند. به این دلیل، باید برچسب­ها (سرتیترها)، کلان داده، سرتیترها، پانوشت­ها و ... درست انتخاب کنید.

علاوه بر این، باید بر روی طراحی وب پاسخگو تمرکز کنید که می‌تواند به انطباق‌پذیری وب‌سایت‌تان در برابر نمایشگرهای مختلف کمک کند یعنی نمایشگرهای بزرگ مانند لپ تاپ و رایانه و نمایشگرهای کوچک مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت. در حقیقت، غول فناوری، گوگل، طراحی وب پاسخگو را توصیه می‌کند. بنابراین، می‌توانید تصور کنید که در ارتباط با حضور آنلاین وب‌سایت‌تان، اگر این نکته را نادیده بگیرید، وب‌سایت چه ضربه‌ بزرگی خواهد خورد.

  1. پانوشت اطلاعاتی

در حالی که بالای مرکز وب‌سایت مربوط به موردهای برجسته‌ کسب‌وکار و خدمات یا محصولات اصلی پیشنهادی شما است، قسمت پایین برای اطلاعات مطلوب است. بنابراین، پانوشت باید شامل تمام پیوندهای مهم نظیر «درباره ما»، «تماس با ما» و ... باشد. می‌توانید آدرس، ایمیل، شماره تماس و ... را مستقیم نشان دهید، و نقشه‌ای کوچک داشته باشید که توسط مشتری یا مراجعه‌کننده برای تعیین مکان دفترتان قابل استفاده است.

وب‌سایت شرکت‌تان هویت آنلاین شما است. عملکرد و طراحی‌اش بر احساس مشتریان و شرکای تجاری درباره برندتان تاثیرگذار است، در نتیجه بر موفقیت کلی‌تان تاثیرگذار است. بنابراین، مطمئن شوید کل زمان ممکن را برای این کار صرف کنید به طوری که نتیجه نهایی مطابق استاندارد لازم باشد.

 



:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیرین

در طراحی سایت های کوچک تر، سرعت انجام کار توسط فرد نسبتاً بیشتر است، چون همه مراحل توسط خودش انجام میشود، پروژه ها را به صورت تکی انجام میدهد و لازم به انجام دادن پروژه ها به صورت موازی نیست.

در طراحی پروژه های بزرگ، سرعت انجام کار در شرکت طراحی سایت به مراتب بیشتر است، چون مراحل به صورت موازی و توسط تیم طراحی سایت توسط متخصص هر قسمت انجام میشود و زمان زیادی برای رفع ایراد پروژه لازم نیست.

اما موضوع مهم تر و اساسی تر در طراحی سایت ، کیفیت انجام کار است که با توجه به تخصصی تر شدن طراحی سایت لازم است تمام مراحل توسط متخصصین مربوطه اجرا و پیاده سازی شود و هر مرحله با نظارت و تأیید نهایی تیم فنی و کارفرما به پایان برسد. پس برای انجام هر پروژه ای منطقی تر است که به شرکت طراحی سایت مراجعه نمایید.

پشتیبانی طراحی سایت :

بعد از اتمام طراحی سایت مشکلات احتمالی پیش خواهد آمد که سایت نیاز به پشتیبانی خواهد داشت. در حالتی که یک فرد سایت را طراحی میکند به خاطر رسمی نبودن قرارداد یا ثابت نبودن شرایط کاری فرد، پشتیبانی سایت عمدتاً با مشکل مواجه میشود. حتماً این موضوع را از خیلی ها شنیدید یا شاید برای خودتان پیش آمده که فرد طراح سایت به کشور دیگر مهاجرت کرده یا دیگر کار طراحی سایت انجام نمی دهد یا اصلاً فرد طراح سایت در دسترس نیست و امکان پاسخگویی ندارد. نداشتن خدمات پشتیبانی مناسب باعث میشود رفته رفته سایت طراحی شده از کارکرد خارج شود و استفاده لازم را نداشته باشد

 

پشتیبانی طراحی سایت یک عامل مهم برای قدرتمند بودن شرکت طراحی سایت است. این مورد بسیار خطرناک را جدی بگیرید .

بروز رسانی سایت :

عمدتاً در سایت هایی که توسط فرد طراحی می شود، بعد از اتمام طراحی بروزرسانی انجام نخواهد شد و سایت به صورت پکیجی فروخته شده و خدمات جانبی انجام نخواهد شد.

در وب وان تلاش بسیار زیادی جهت امکان همگام سازی سایت با فناوری روز صورت گرفته است. بدین صورت که سایت شما همیشه به طور مرتب از لحاظ تکنولوژی بروزرسانی میگردد. بنابراین کارفرما شاهد رشد صعودی وب سایت خود خواهد بود چراکه در صورتی که مجبور به طراحی مجدد سایت شوید به ناچار با افت رتبه چشمگیری حتی با رعایت کلیه نکات انتقال و ... خواهید بود.

انتخاب شرکت طراحی سایت :طراحی سایت,شرکت طراحی سایت,انتخاب طراح سایت,وب وان

با توجه به نیاز بسیار بازار به طراحی سایت ، شرکت های طراحی سایت زیادی مشغول به کار هستند . اکثر کارفرمایان برای انتخاب شرکت مناسب با مشکلاتی مواجه هستند . مواردی که لازم است قبل از انتخاب شرکت طراحی سایت به آنها توجه کنید:

نحوه انجام کار:

شرکت هایی را انتخاب کنید که خود اقدام به کد نویسی سایت و تولید آن بدون استفاده از ابزار ها میکنند. چراکه استفاده از ابزارهای آماده تولید وب سایت به دلیل عدم تسلط پیمان کار به هسته ابزار و همچنین عدم انعطاف کافی ابزار که از خواص اصلی ابزار است، منجر به مشکلات و افت کیفیت خدمات و در نهایت توقف توسعه سایت میگردد.

در حال حاضر تیم وب وان از آخرین نسخه معماری mvc در c# asp.net  و موتور نمایش razor  که  از سوی شرکت مایکروسافت که از قوی ترین ها در زمینه انواع علوم رایانه ای است، استفــاده میکند. با توجــه به اینـکه visual basic asp.net  توسط شـرکت های بسیار اندکی استفــاده میشود و همچنین در نسـخه .net 6  نیز حذف شده است در اینجا مورد بررسی قرار نمی گیرد.

روند طراحی سایت :

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در روند مراحل طراحی سایت پیش می آید، عدم اطلاعات کافی کارفرما و نداشتن تعریف دقیق از پروژه است. این مشکل باعث کاهش سرعت انجام پروژه و کاهش نسبی کیفیت انجام کار میشود . برای مطالعه کامل مراحل طراحی سایت اینجا کلیک کنید.

بررسی و مقایسه نمونه کارها :

با توجه به بررسی و مقایسه نمونه کارهای طراحی سایت از لحاظ گرافیکی و همچنین نحوه عملکرد آن ها، سایتی که قرار است توسط شرکت طراحی سایت برای شما پیاده سازی شود، نمی تواند خیلی قدرتمندتر یا ضعیف تر از پروژه های قبلی آن شرکت باشد. پس با بررسی نمونه کارهای قبلی میتوانید کیفیت انجام کار آن شرکت را از لحاظ گرافیکی و برنامه نویسی بسنجید.

 

 

 از طرف دیگر با مقایسه نمونه کارهای شرکت ها با هم به قدرت و ضعف هر شرکت پی میبرید . لازم به ذکر است در هنگام بررسی نمونه کارها به کپی رایت شرکت طراحی سایت که عمدتاً در قسمت پایین سایت درج میشود دقت کنید.

در مورد خدمات پشتیبانی شرکت طراحی سایت تحقیق کنید:

پشتیبانی سایت یکی از مهم ترین عامل هایی است که باید در انتخاب شرکت طراحی سایت مورد توجه قرار گیرد. اگر در فضای اینترنت گشت و گذار میکنید حتما سایت هایی را دیده اید که ساختارشان ناقص است و اطلاعات و قسمت های سایت به صورت نامرتب کنار هم قرار گرفته است. مشکل تعداد زیادی از این وب سایت ها عدم وجود پشتیبانی مناسب است و عمدتاً بعد از تحویل سایت خدمات جانبی و پشتیبانی از شرکت یا فرد طراح سایت دریافت نکرده اند.

تحویل وب سایت پایان کار نیست، بلکه آغاز تعهدات شرکت طراحی سایت است. شاید اصلی ترین مشکل در اجرای پروژه های یک سازمان یا شرکت نبود پشتیبانی مناسب چه از نظر نرم افزاری و چه از نظر سخت افزاری باشد. اینگونه است که بسیاری از ایده های ناب شرکت ها در فضای وب هیچ گاه آنطور که باید اجرایی نمی شوند.

هیچ وب سایتی بدون خدمات پشتیبانی کامل نیست و مسلماً اگر تولید و طراحی سایت مهم باشد پشتیبانی از آن و ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان موضوعی حیاتی میباشد. در واقع با بهره گیری از خدمات پشتیبانی، مشتریان به راحتی قادر خواهند بود مشکلات خود را با تیم در میان بگذارند و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند



:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 اسفند 1397 | نظرات ()