آیا افسانه پنالتی سایت توسط گوگل به علت محتوای تکراری حقیقت دارد؟
نوشته شده توسط : شیرین

اسطوره های زیادی در مورد محتوای تکراری وجود دارد که در واقع مردم فکر می کنند این باعث ایجاد مجازات می شود و صفحات آنها در برابر یکدیگر به رقابت می پردازند و به وب سایت خود آسیب می رسانند. من در پست های انجمن ، موضوعات Reddit ، ممیزی های فنی ، ابزارها و حتی وب سایت های خبری SEO را منتشر می کنم که  مردم واضح نمی دانند که چگونه Google با محتوای تکراری رفتار می کند.

سالها پیش گوگل سعی داشت افسانه های مربوط به محتوای تکراری را از بین ببرد. Susan Moska در سال 2008 در وبلاگ Google Webmaster منتشر کرد:

بگذارید یک بار و برای همیشه به این موضوع بنشینیم: مردمان: هیچ جریمه ای برای "مجازات محتوای تکراری" وجود ندارد. حداقل ، به شکلی که اکثر مردم وقتی این حرف را می زنند معنی ندارند.

محتوای تکراری

محتوای تکراری چیست؟
طبق گوگل:

محتوای تکراری به طور کلی به بلوک های قابل توجهی از محتوا در دامنه یا در سراسر دامنه هایی که کاملاً با سایر مطالب مطابقت دارند یا از نظر قابل توجهی مشابه هستند ، اشاره دارد. بیشتر ، این در اصل فریبنده نیست.

چه مقدار از وب کپی شده است؟
طبق گفته مت کاتس ، 25 تا 30 درصد وب محتوای تکراری است. یک مطالعه جدید توسط Raven Tools بر اساس داده های مربوط به ابزار حسابرس سایت آنها نتیجه مشابهی را یافته است ، به طوری که 29 درصد از صفحات دارای محتوای تکراری بودند.

اندیشه های Google درباره محتوای تکراری چیست؟
بسیاری از پست های عالی توسط Googlers منتشر شده است. من قصد دارم خلاصه ای از بهترین قسمت ها را برای شما ارائه دهم ، اما خواندن پست ها را نیز توصیه می کنم.

محتوای تکراری باعث جریمه شدن سایت و یا آسیب به سئو سایت شما نمی شود.
Google می داند که کاربران می خواهند در نتایج جستجو تنوع ایجاد کنند و همان مقاله بارها و بارها نیست ، بنابراین تصمیم می گیرند که فقط یک نسخه را تلفیق و نشان دهند.
Google در واقع الگوریتم هایی را برای جلوگیری از تأثیرگذاری مطالب تکراری در وب مسترها طراحی کرده است. این الگوریتم ها نسخه های مختلف را به یک خوشه گروه بندی می کنند ، "بهترین" URL در خوشه نمایش داده می شود ، 
گوگل سعی می کند منبع اصلی محتوا را مشخص کند و آن را نمایش دهد.
اگر شخصی محتوای شما را بدون اجازه کپی کرده است ، می توانید با ارسال درخواست تحت قانون کپی رایت هزاره دیجیتال ، درخواست حذف آن را داشته باشید.
دسترسی به محتوای تکراری را مسدود نکنید. اگر آنها نتوانند تمام نسخه ها را خزنده کنند ، نمی توانند سیگنال ها را ادغام کنند.

علل محتوای تکراری

  • HTTP and HTTPS
  • www and non-www
  • Parameters and faceted navigation
  • Session IDs
  • Trailing slashes
  • Index pages
  • Alternate page versions such as m. or AMP pages or print
  • Dev/hosting environments
  • Pagination
  • Scrapers
  • Country/language versions

راه حل هایی برای کپی کردن مطالب
راه حل به وضعیت خاص بستگی دارد:

هیچ کاری نکنید و امیدوارم Google آن را درست بدست آورد. در حالی که من این دوره از اقدامات را توصیه نمی کنم ، ممکن است قبلاً خوانده باشید که Google صفحات را جمع می کند و سیگنال ها را ادغام می کند ، و به طور موثری مسائل مربوط به محتوای تکراری را برای شما انجام می دهد.
Canonical tags این برچسب ها برای ادغام سیگنال ها و انتخاب نسخه مورد نظر شما استفاده می شود. وقتی وب سایت دارای بCanonical tags به طور صحیح تنظیم شده است ، ی
301 تغییر مسیر. با جلوگیری از نمایش برخی نسخه های جایگزین ، این امر باعث می شود صفحات حتی از بیشتر مشکلات تکراری جلوگیری کنند.
به Google نحوه مدیریت پارامترهای URL بگویید. تنظیم این موارد به Google می گوید به جای اینکه به آنها اجازه دهید سعی کنند آنرا کشف کنند ، چه پارامترهایی را انجام می دهد.
Rel = "متناوب". مورد استفاده برای ادغام نسخه های جایگزین یک صفحه ، مانند صفحه های تلفن همراه یا کشور های مختلف. به طور خاص با کشور / زبان ، از hreflang برای نشان دادن صفحه صحیح کشور / زبان در نتایج جستجو استفاده می شود. چند ماه پیش ، جان مولر گوگل ، در پاسخ به سؤالی در Hangout Webmaster ، گفت که اصلاح hreflang باعث افزایش رتبه نمی شود بلکه فقط به نمایش درست نسخه کمک می کند. این به احتمال زیاد به این دلیل است که Google قبلاً نسخه های جایگزین را شناسایی کرده و سیگنال های صفحات مختلف را تلفیق کرده است.
Rel = "prev" و rel = "next". برای صفحه بندی استفاده می شود





:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: